poniedziałek, 7 października 2019

Surówka z selera korzeniowego – smaczna i zdrowa wersja do obiadu

Czy surówka z selera jest smaczna




Warzywa są ważną częścią każdego mojego obiadu i nie mam na myśli tego że jem ziemniaki, które zresztą bardzo lubię. Mam na myśli surówki. Dziś chcę się podzielić z wami moim przepisem na smaczną i zdrową wersję surówki z selera korzeniowego.

Czy surówka z selera jest zdrowa

 

Spotykam się często ze stwierdzeniem, że surówka z selera jest zdrowa przede wszystkim dlatego, że seler jest mało kaloryczny. Surówka z selera może być fit, ale nie oszukujmy się, nie będzie taka, gdy dodamy do niej majonezu, cukru, czy rodzynek.
Seler ma natomiast wiele właściwości sprzyjających zdrowiu: działa wzmacniająco, wzbogaca organizm w sód, magnez, potas, mangan, wapń, fosfor i żelazo. Zawiera witaminę A, prowit. A, B1, B2 , B5 , B6, E oraz C.
Surowy seler działa pożytecznie na schorzenia pęcherza moczowego, reumatyzm, nieżyt oskrzeli, otyłość, dolegliwości sercowe, poprawia przemianę materii, wspomaga pracę nerek i wątroby.

Surówka dla cukrzyka

 

Dodatkową zaletą surówki z selera, którą ja wyjątkowo doceniam, jest to że mogą ją bez obaw jeść osoby z cukrzycą. Połączenie selera i cytryny jest nawet popularnym specyfikiem na walkę z cukrzycą.


Czy surówka z selera jest smaczna

 

Gdy pierwszy raz przygotowywałam surówkę z selera, miałam obawy, że tak mała ilość składników spowoduje, że surówka będzie miała nieciekawy smak. Nie prawda, jest to bardzo trafne połączenie.

Surówka z selera do czego pasuje

 

Surówka z selera pasuje do ryb oraz dań mięsnych, zarówno tych smażonych, jak i pieczonych. Nie polecam jej do mięsa grillowanego, ale za to świetnie sprawdza się z rybą gotowaną na parze.

surówka dla cukrzyka

Surówka z selera jak zrobić

 

Do przygotowania surówki z selera potrzebne są następujące składniki:
1 seler,
2 średnie jabłka,
3-4 łyżki kwaśnej Śmietany lub jogurtu,
3 łyżki soku z cytryny,
sól do smaku.


Surówka z selera do obiadu - jak przygotować 

 

1. Obierze seler i zetrzyj na grubych oczkach tarki.
2. W ten sam sposób zetrzyj jabłka.
3. Skrop wszystko cytryną.
4. Dodaj śmietanę lub jogurt.
5. Dodaj soli i wszystko wymieszaj.

Gotowe!



13 komentarzy:

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna